TELEFONSPORING

TELEFONSPORING/OPKALDSSPORING

Telefonsporinger/Opkaldssporing er helt simpelt sporing af telefonopkald til en virksomhed. Opkaldssporing/telefonsporing bruges til at spore hvilke annoncekampagner, der får telefonerne til at ringe.

Opkaldssporing bygger på, at den besøgende får tildelt et unikt telefonnummer i stedet for det normale hovednummer. Den besøgende ringer op og opkaldet viderestilles straks til virksomheden hovednummer. Opkaldet bliver nu registreret i opkaldssystemet og Google Analytics med Søgeord, Kilde, Indgående telefonnummer, Dato, Tidspunkt, Svartid, Varighed, Opkaldssporings-nummer.

Disse informationer kan du så bruge til at overvåge, tilrette og optimerer din annoncering.

Eksempel 1: Du bruger Adwords.

Lad os sige, at du kører en kampagne i Adwords for at få kunder til din hjemmeside – og selvfølgelig for at få kunder til at ringe til din virksomhed.

Når en potentiel kunde lander på din hjemmeside, bliver kunden tildelt sit eget telefonnummer, som reserveres i 30 min. Dette nummer stiller automatisk om til dit hovednummer, og hvis kunden ringer til dig, lagres alle vigtige informationer om opkaldet: Hvilket Adword ledte kunden til din hjemmeside? Hvornår ringede kunden? Hvor lang tid varede opkaldet? Og meget mere.

I vores rapport kan du se hvilke Adwords, der fik kunderne til at ringe. Og ligeså vigtigt kan du også se hvilke Adwords, som du ikke fik andet ud af end kliks og hjemmesidebesøg.

Eksempel 2: Du kører en annonce på Facebook.

Du har besluttet dig for at annoncere på Facebook, og du gerne vide, om du får mere ud af annoncen end popularitet på Facebook. Vi tildeler din annonce et unikt telefonnummer, som viderestiller til dit hovednummer. Når kampagnen er slut, fortæller vi dig præcist hvor mange kunder, annoncen fik til at ringe til dig. Du kan så se, om det var det værd, eller om du smed penge ud af vinduet.

Eksempel 3: Du annoncerer i flere medier.

Din hjemmeside får tildelt en portion telefonnumre, så hver besøgende på hjemmesiden får sit eget. I andre medier får hvert medie sit eget nummer: Annoncen på Facebook får 1 nummer; Annoncen på bussen får et andet; Printannoncen får et tredje osv. Alle numre stiller videre til dit hovednummer, og når kampagnen er slut, vil vores rapport tydeligt vise, hvor opkaldende kom fra. Du kan så se, hvor det i fremtiden er værd at bruge penge, og hvor det er spild.

OQ Telefonsporing virker med det hele

Mulighederne med OQ Telefonsporing er mange. Fælles for dem alle er, at det giver dig totalt overblik over udbyttet af din annoncering. På den måde kan du fokusere dine annonceringsudgifter på det som skaffer kunder i butikken og spare alt det overflødige væk.

© 2010 - 2018 Copyrights All Rights Reserved BY SEO-1 ApS